Rabu, 14 April 2010

Hargailah masa dengan berbuat kebaikan.

Tulisan softskill “ Interaksi Manusia dan Komputer “ Oleh : fauziah


Masa ibarat nyawa bagi manusia mestilah diurus dengan bijaksana haragailah masa dengan sebaik – baiknya supaya tidak rugi. Renugilah masa yang sudah berlalu iya tidak boleh akan dating kembali ambilah iktibah yang perlu diteladani agar tebentuk pribadi yang murni.
Isilah masa jangan dipersiakan .rancanglah dengan teliti dan berkesan ilmu di cari luaskan pengalaman ibadah dilupa jangan. Perjalanan masa takan menunggu kita semakin lama usia semakin tua bertuah kita agar mendapat amalan yang baik.
Masa muda jangan ikutkan perasan hidup dibina landasan kebenaraan dengan nasihat ambilah pengajaran penting yang bersifat sabar.
Masa tua biasanya tak senang.datang bermacam sakit yang tak diundang mulaikanlah ibadah dari sekarang semoga pulang dengan hati yang tenang
Masa didunia hanya sementara. Masa di akhirat kekal selamanya . marilah tunaikan kita dengan tuhan yang maha esa. Masa tidak akan merugikan kita . bila diatur dengan penuh sempurna . seperti yang ditutut oleh agama . Hidup pasti akan sejahtera selamanya

Tidak ada komentar:

Posting Komentar