Jumat, 26 Februari 2010

Kisah cinta aku yang tak terbalas..

Softskill: Interaksi Manusia dan Komputer
By : fauziah

Pertama aku melihat dirimu aku terpesona sosok wajahmu menawan hati aku sampai terlena melihat wajahmu. Senyuman mu membuatku terlena hinga akhirnya aku jatu cinta kepadamu sunguh indah rasanya jatu cinta . semagat hari – hari aku tambah bersemangat setiap melihatmu.sunguh indah ciptaan allah manusia yang sempurna allah ciptakan adam dan hawa untuk berpasang – pasagan. Tapi sayang kisah cinta ku tak sebaik cerita kisah percintaan rome and julite yang berjalan seperti air cinta yang saling mencintai.
Mungkin rasa ini yang terlalau cepat untuk aku rasakan menghasilkan yang berujung tidak baik cinta yang tak terbalas. Sunguh sakit perasan cinta yang tidak terbalas mungkin emang ini lah cinta berani mencintai berani juga sakit hati ini lah kata pepatah.
Cinta sunguh indah sebagai mahluk di bumi ini kita mempunya rasa cinta. Cinta itu tumbuh dengan rasa yang timbul dalam hati. Ini lah cinta yang pernah kita rasakan semua cinta kepada sang pencipta alam semesta. Cinta sesama lawan jenis hal yang lumrah bagi semua yang pernah merasakanya.cinta yang abadi untuk selamanya cinta yang tidak pernah pundar adalah cinta kepada sang pencipta allah swt. Mencintai seseorang yang tidak terbalas hal yang sunguh menyakitkan tapi di semua ini ada hikamah yang bias kita petik mungkin ada yang lebih baik darinya. Menerima dengan ikhlas cinta tidak harus memiliki melihat orang yang kita cintai bahagia kita akan merasakan kebahagian walapun rasa itu tak terbalas.

1 komentar: